Komplex képzés- és intézményfejlesztés valósul meg az SZTE-n

Az elkövetkező négy évben több mint 3,6 milliárd forint támogatással komplex intézmény- és képzésfejlesztés valósul meg a Szegedi Tudományegyetemen. Cél a képzési kapacitás és infrastruktúra javítása, a lemorzsolódás csökkentése, a diplomások arányának növelése, valamint a technológiai fejlesztés és az innováció megerősítése.

A projekt nyitórendezvényen Dr. Tarkó Klára, a projekt szakmai vezetője elmondta: a munkában az SZTE mind a 12 kara és Tanárképző Központja, 20 központi egység, három külső szervezet és a Gál Ferenc Főiskola vesz részt. Az együttműködés hét alprojektben és csaknem száz altémában folyik.


- Komplex programról van szó, a hallgatói lemorzsolódás, a képzések fejlesztése, a nemzetköziesítés, a digitális világ nyújtotta lehetőségek hatékonyabb használata mellett a hallgatói teljesítmények és az oktatói készségek fejlesztése is a kezdeményezés egyik fontos célja – fogalmazott a szakmai vezető.


A beérkező hallgatók kompetenciamérését követően, az esetleges tudásbeli hátrányokkal küzdőket felzárkóztató kurzusok, mentor tanárok és mentor hallgatók segítik majd. Kiemelt cél a lemorzsolódás csökkentése is, hiszen előfordul, hogy a felvett hallgatók nem iratkoznak be. Sőt, ennél gyakoribb, amikor a képzési időn belül a hallgatók nem szerzik meg a diplomájukat, legtöbbször a nyelvvizsga hiánya miatt – magyarázta.


Hozzátette: a 2016 augusztusában megjelent kormányrendelet nyomán a szegedi egyetem minden szakján új módszertanok bevezetésére és folyamatos képzésfejlesztésre van szükség. Ezért hálóterv módosításokat, kredit strukturális átalakításokat, tananyagfejlesztéseket hajtanak végre. Új szemléletmódot kívánnak elterjeszteni: az oktatás tanulási eredmény alapú megközelítésének lényeg, hogy a hallgatók már a kezdetekkor tisztában legyenek azzal, hogy egy adott képzés keretében milyen kimenetre, diplomára tehetnek szert. Ez a munkaerő piaci elhelyezkedésüket is segíti.


Szó szerint megmozgatja a hallgatókat majd az egészségnevelési alprojekt. Cél a hallgatók sportolási szokásainak fejlesztése, mivel egy országos vizsgálat kimutatta, hogy a szegedi hallgatók sportolási aktivitása igen alacsony. A 41 vizsgált felsőoktatási intézményből az SZTE a 21. helyen szerepel, ami azt jelenti, hogy a hallgatók alig több mint 18%-a sportol rendszeresen. Ezt legalább 3%-kal szeretnénk növelni.


ACULATI_ELEMinfoblokk_kedv_final_CMYK__ESZAA Szegedi Tudományegyetem és a Gál Ferenc Főiskola együttműködésével megvalósuló projektet – EFOP-3.4.3-16-2016-00014 a Szegedi Tudományegyetem oktatási és szolgáltatási teljesítményének innovatív fejlesztése a munkaerő-piaci és a nemzetközi verseny kihívásaira való felkészülés jegyében – mintegy 3,675 milliárd forinttal támogatja a Széchenyi 2020 program.


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták

Nemeth MelittaNémeth Melitta – TTIK, földrajz

Korábban már elkezdtem egy szakot, viszont úgy hozta az élet, hogy azt abbahagytam. Ezután elkezdtem dolgozni, és a munkám során jöttem rá, hogy a turizmus és a földrajz az, ami igazán érdekel. Így újra nekifutottam a tanulásnak, és felvételiztem a TTIK-ra, földrajz szakra. Szakiránynak a turizmust választottam. Itt végre úgy érzem, hogy a helyemen vagyok. Pozitívum, hogy habár kevesen vagyunk ezen a specializáción mégis elindították, így sokkal több idő jut egy-egy emberre az órákon.






Fulep_GaborFülep Gábor - ÁOK, általános orvos

Több oka van annak, hogy a Szegedi Tudományegyetemre járok orvosi karra. Az egyik legfontosabb, hogy mindig nagyon jókat hallottam az itteni képzésről, a másik az, hogy Budapestre nem szerettem volna menni, mert már volt tapasztalatom a fővárosi életformáról. Szeged egy vidéki nagyváros, ahol kedvesebbek az emberek, összetartóbb a diákság, ez a tapasztalatom. Mindig is a kémia és biológia állt hozzám közel, ezért nem volt kérdéses számomra a továbbtanulás. A gyakorlati lehetőségeket külön kiemelném az SZTE Általános Orvostudományi Karán, mindenkinek csak ajánlani tudom!

További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *

  • július 10.
    Egész napos
    A jelentkezés óta megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen, vagy többletpontokat igazoló dokumentumok pótlására előreláthatóan április második felétől legkésőbb 2024. július 10-ig lesz lehetőség. A pontszámítás kizárólag az E-felvételi rendszerébe megfelelő módon feltöltött dokumentumok alapján történik. Ezért kifejezetten fontos odafigyelni arra, hogy a szükséges dokumentumok megfelelően legyenek feltöltve.